Vetrinärbesök

Här har det hänt mycket. Min äldsta matte har bestigit kebnekaise så jag har varit hemma med mina yngre "mattar". Dom säger att det är värre att se efter mig än en bebis! Onödigt snabb tycker dom att jag är. Bara för att det verkade intressant hos grannen, så jag passade på att springa dit och hälsa på medans min stora matte tittade till maten. 

Sen är det kul att riva upp växterna i rabatten, och det är nästan ännu roligare när dom kommer och trätar på mig...

Min gammelmatte har lovat att jag ska få följa med till fjällen till hösten. Men det blir inte till att bestiga några berg, det är inget för hundar säger hon.

Idag har jag varit hos vetrinären och blivit vaccinerad. Det gick jättebra, jag kände inte ett dugg, för jag fick tre godisar att äta. Vetrinären lyssnade på mitt hjärta, tänder öron och klämde lite här och var. Men det var inget fel på mig. Visste jag väl!

Varför vaccinerade de mig redan nu, jag är ju inte tolv veckor än? Jo, för imorgon ska jag börja på valpkurs, och då måste man vara vaccinerad annars får man inte vara med. Det är bättre att vaccinera för tidigt än för sent sa vetrinären.

Efter att jag kom hem från vetrinären lekte jag med min matte som är 13 år, vi busade så jag råkade bita henne i näsan så hon fick fara till doktorn. 

Det är ingen fara med min matte hon fick pencilin, så att hon inte ska få infektion i såret. Det är  ganska vanligt när man får bett i ansiktet.

Min hundkompis Molly har vuxit sen jag kom hit säger dom. Hon lyssnar mer nu och verkar vilja vara ett föredöme för mig säger dom. Men hon har ialla fall visat mig häsbajset i hagen, mums...



        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0