Varmt

Nu har det varit rejält varmt i flera dagar. Då blir till och med jag lite slö, men bara lite...

Jag har fått följa med på badstranden, fast hundar egentligen inte får vara där. Det är kul med vatten! Jag simmar inte, men jag är inte rädd för att gå ut och blöta ner mig rejält. Det är skönt när det är så varmt. Det var en annan valp där också som jag fick hälsa på. Tyvärr såg någon oss, så nu har dom satt upp skylten igen,  "INGA HUNDAR"

Matte har blivit av med några av sina krukväxter som hon har ute, och husse är sur på mig för att jag dragit iväg med hans buske som han hade i en kruka. Nästan varje dag gräver jag i rabatten där han har sin hängsälg, och om den dör då ligger jag risigt till säger han.

Nu har matte tagit upp hästarna till hagen vid huset. Det är spännande att vara med dom, jag har börjat tillbringa mycket tid i deras hage. Jag törs gå riktigt nära dem nu, men när dom försöker nosa på mig blir jag rädd och hoppar undan. Dom är ju JÄTTESTORA!

Idag har jag varit på valpkurs igen. Den här gången var det miljöträning. Vi gick om kring i Ånge centrum, gick i trappor och åkte hiss. Jág var jättemodig. Tvekade lite grann när jag skulle gå in i hissen, och då måste matte förstås klanta till det. När jag var nästan inne började hon berömma mig och i sin iver att visa att jag gjorde rätt tog hon bort handen från censorn så hissdörren började gå igen. Givetvis blev jag lite rädd när jag  fick dörren på mig och gnällde till. Men jag är en tuffing så det behövdes inte mycket lock och pock förräns jag gick in igen.

Sen var vi och  hälsade på mattes brorsa. Det började spöregna och vi skulle skynda oss till bilen. Jag blev kissis och måste sätta mig ned. Då fick jag beröm förstås, och då ville jag bara sitta kvar. Matte försökte locka mig med sig, men jag bara satt. Så till slut lyfte hon upp mig och sprang. Jag hörde hur alla skrattade åt oss, och vi var typ dyblöta när vi kom till bilen.

Men jag ser rätt snäll och oskyldig ut, eller hur?

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0