Valpkurs

Nu har jag varit på valpkurs. Det var spännande, men jobbigt! Det var så många valpar där, en del jättestora och andra mindre än mig. Jag ville leka med alla, utom en schäfer som morrade och skällde. Han verkade lite otäck.

Alla pratar och tittar på mig och tycker att jag är otroligt söt!

Men inte fick man leka heller! Nä, man skulle öva på att slappna av tillsammans med alla dessa hundar. Typiskt...
Jag var jätteduktig tyckte matte, så jag fick massor med godis och beröm.

Nästa övning var att hålla kontakten med matte, titta och lyssna på henne istället för på alla andra valpar och människor. Jättesvårt! Tillslut blev jag så trött att jag somande i gräset.  Men jag är ju jätteliten så man får inte ha så höga krav på mig.

Matte bar mig till bilen, jag orkade inte protestera, så trött var jag. Annars vill jag absolut inte bli buren.

Nu sover hon gott resten av kvällen sa en av instruktörerna. Bara en powernapp sa min stora matte.

Jag började direkt att busa med Molly när jag kom hem. Inte det minsta trött, snarare tvärtom. Livet är underbart kul, och det finns så mycket bus att göra. Det hinner man ju inte med om man sover hela tiden...



   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0