Valpkurs 2

Nu har jag varit på valpkurs igen. Denna gång fick vi träna sitt ( det kan jag :-) ) . Jag var där med min stormatte, för min minsta matte var jättesjuk i halsfluss så matte måste stanna hemma med henne. Vi träffade två jättesnygga vuxna Bearded Collies.

När jag kom hem duschade matte mig, jag passade på att busa i badkaret så vattnet yrde. Sen klippte hon klorna på mig, och det tycker jag är jobbigt. Man ska vara still, och det är ju inte min grej, fast matte säger att det är viktigt att jag varvar ner.

Idag på morgonen har jag varit jättebusig. Jag har hoppat med ena tassen i vattenskålen, vattnet kastades upp och ut på golvet. Det hann jag hålla på med en stund innan matte hörde mig och kom med skurmoppen och torkade upp. Skurmoppen är rolig när den far fram över golvet, den kan man inte låta bli att jaga och bita i. Snott gosedjur, bråkat med Molly, sprungit ut och in och överallt har jag hunnit med. Sen har vi varit till bäcken och badat, det blir bara roligare och roligare.

Jag har lärt mig när det är fara och färde och då tar jag sats och springer allt vad jag kan. Ingen springer efter, det är inte lönt för jag är för snabb.

Jag vet när jag ska springa, ex. när jag snott något gosdjur av småmattarna, eller när matte tänker stänga dörren. Då tar jag sats för jag vill vara ute! Jag älskar att ligga ute på gården, och dörren är öppen nästan hela dagen, så jag kan oftast göra det.

Min   
Min "samlarhörna". Där kan man oftast hitta en saknad sko eller andra saker.

.       
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0